افزایش گفت و گوهای سیاسی مالزیایی ها در آستانه انتخابات
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های محلی، نخست وزیر مالزی با اشاره به كسب استقلال این كشور از استعمار، گفت: از آن زمان تا كنون این مردم بوده اند كه برای سرنوشت خود تصمیم گرفته اند و در نهایت نیز این مردم هستند كه درباره آینده كشور تصمیم می گیرند.

نجیب تون رزاق كه از زمان روی كار آمدن در سال 2008 شعار یك مالزی را به عنوان شعار انتخاباتی و راهبرد سیاسی خود اعلام كرده از مخالفان این شعار انتقاد كرد و گفت: دو گروه در مالزی با برنامه های اصلاحات اقتصادی و سیاسی مخالفند. وی این مخالفان را دو گروه جزم گرایان مخالف هرگونه اصلاح و تغییر و طرفداران انجام اقدامات انقلابی افراطی دانست.

نخست وزیر مالزی در دفاع از برنامه های اصلاحی خود گفت: این برنامه ها با هدف ریشه كنی فقر در كشور اجرا شده است.

نجیب تون رزاق همچنین بر ضرورت انجام آرام اصلاحات در كشور تاكید و خاطرنشان كرد: برنامه های انقلابی برای تغییرات كه از سوی برخی سیاستمداران مالزیایی اعلام می شود، تنها برای كسب رای است و زمینه اجرایی در كشور ندارد.

همزمان با نزدیك شدن به موعد برگزاری انتخابات پارلمانی گفتگوها و منافشه های سیاسی در میان احزاب و گروه های حاكم و مخالف بر سر برنامه های گوناگون دولت بالا گرفته است.

ائتلاف حاكم باریسان نشنال كه بیش از 50 سال است بر مالزی حكومت می كند، هم اكنون به رهبری نجیب تون رزاق خود را برای كارزار انتخاباتی آینده آماده می كند. ائتلاف مخالفان نیز كه در انتخابات سال 2008 توانست اكثریت حزب حاكم در پارلمان را با كسب كرسی های نمایندگی 5 استان به چالش بكشد، امیدوار است بتواند در انتخابات آتی با كسب اكثریت وارد پوتراجایا مقر حكومتی مالزی شود.

انتخابات مالزی طبق موعد مقرر باید در سال آینده میلادی برگزار شود، اما نخست وزیر بارها از احتمال برگزاری زودهنگام آن در سال جاری خبر داده است. مجلس مالزی 222 عضو دارد كه هر 5 سال یكبار از طریق برگزاری انتخابات عمومی تعیین می شوند.

آساق**335**1566





:: برچسب‌ها: تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 600
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: